Consolidarea în Dieta Dukan

October 6th, 2012

Consolidarea începe în momentul în care decideţi că aţi ajuns la greutatea dorită şi durează câte 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut – adica, daca în atac şi croazieră aţi slăbit 20 kg, consolidarea va dura 200 de zile.

Deşi poate părea foarte lungă această etapă este mult mai permisivă. Practic este o perioadă extinsă de PL, cu o singură zi de proteine pure pe săptămână, în care începeţi să reintroduceţi treptat anumite alimente de care v-aţi privat până acum – de exemplu fructele sau pâinea integrală. Apoi, aveţi dreptul la aşa-numitele “mese de sărbătoare” care vă permit o masă completă (antreu, fel principa şi desert) cu orice, fie că e pizza, fie că la desert vreţi o amandină etc.; regula de aur este să vă limitaţi la o porţie.

Ziua de proteine,  Joia Sfântă, este foarte importantă şi are un dublu rol. Pe de o parte, efectiv vă reglează greutatea, pentru că aşa cum aţi învăţat în croazieră, în zilele de PP se slăbeşte. De asemenea, vă ajută şi mental, pentru că vă reaminteşte de efortul făcut pentru a slăbi şi rămânând în contact cu asta, nu vă veţi mai îngrăşa.

Introducerea alimentelor nepermise până acum trebuie făcută cu măsură. Iniţial, doctorul considera că perioada de consolidare ar trebui să fie împărţită în două jumătăţi egale, iar prima să fie mai restrictivă decât a doua. În prezent a renunţat la această regulă, dar oricum cheia acestei etape este să învăţaţi despre corpul vostru. Să experimentaţi câte puţin şi să vedeţi ce vă prieşte şi ce nu. De exemplu, recomandarea este să se înceapă cu introducerea în alimentaţie a unei singure porţii de fructe şi aceea cam de mărimea pumnului. Totuşi, dacă vedeţi că fructele nu vă afectează greutatea, puteţi mări cantitatea. Singura categorie de alimente unde ar trebui să rămâneţi restrictivi (preferabil pentru tot restul vieţii) sunt amilaceele (pâine albă, făină albă,cartofi, orez, fasole albă). Pentru binele greutăţii dumneavoastră, limitaţi-vă la cel mult o masă de amilacee pe săptămână + mesele de sărbătoare.

Teoretic, în varianta în care aţi fi împărţit consolidarea în 2 etape, ar fi trebuit să vă permiteţi o masă de sărbătoare pe săptămână în prima etapă şi 2 în a doua jumătate a intervalului. Acum decizia vă aparţine şi vedeţi cum reacţionează organismul.

Este foarte important să învăţaţi să vă observaţi greutatea şi, în general, corpul, pentru că nu vă veţi putea menţine dacă nu învăţaţi ce vă face bine şi ce nu. Consolidarea este o etapă foarte personalizată pentru fiecare, dar numitorul comun pentru toţi este procesul de învăţare, motiv pentru care este esenţial să nu săriţi peste ea şi să nu faceţi trecerea prea bruscă de la rigorile croazierei la categoriile de alimente care nu era incluse atunci. Până la urmă, e şi o lecţie de cumpătare şi probabil că tocmai lipsa ei ne-a adus în situaţia de a avea kilograme în plus de la bun început.

PS: Păstraţi-vă bunul obicei al consumului de tărâţe, al mersului pe jos şi al aportului de apă!

One Response to “Consolidarea în Dieta Dukan”

  1. [...] Consolidarea este etapa în care, treptat, se introduc din nou în alimentaţie diferitele categorii interzise până atunci. Important în etapa aceasta, ca mai în toată dieta, dar mai ales acum, este observarea reacţiilor propriului organism. E un proces de învăţare. Unora le priesc fructele, pe alţii nu-i afectează un aport mai mare de grăsimi de un anumit tip etc. Fiecare organism reacţionează diferit şi, pentru a nu mai ajunge în situaţia de a-l sufoca cu grăsime, fiecare individ trebuie să facă cunoştinţă cu specificul corpului său. [...]

RSS feed for comments on this post. And trackBack URL.

Leave a Reply