Desert raw light

January 28th, 2015

V-am povestit despre primele mele experimente raw-vegan dulci aici și aici. Și de fiecare dată v-am atras atenția că-s cam bombe calorice, lucru pe care l-am cam observat la cântar, chiar și-n ciuda faptului că am fost extrem de chibzuită la cantități. În schimb, e drept, s-au cam suprapus peste o perioadă nefericit de sedentară, pentru că am avut mult de lucru și-au fost câteva zile în care, la propriu, m-am așezat în fața laptopului imediat ce m-am trezit și n-am prea făcut pauze decât vreo jumătate de oră cât să pun de mâncare și încă una să mănânc, iar apoi din nou program de muncă până târziu în noapte.

Ei bine, din fericire am descoperit că există și ceva bun de tot și sărăcuț în calorii în familia asta raw – budinca de chia. ”Budinca de bază” (adică ce ați aproxima în stilul clasic cu lapte+amidon) înseamnă lapte de migdale și semințe de chia, eventual și-un strop de miere, după gust (oricum nu merge multă, pentru că laptele de migdale e și el ușor dulceag). Eu m-am uitat pe ici, pe colo și-am văzut rețete și mai alambicate și mai simple, proporții diferite și combinații de-a dreptul bizare, dar e bine că e loc de experimente. Cert e că de undeva am prins că proporția ideală între semințe și lichid e de 1 la 9, iar primul experiment l-am făcut cu 50 g de semințe și 450 de lapte de migdale (eu pe ăsta-l cumpăr de-a gata; deocamdată, cel puțin). În amestecul ăsta am pus și o lingură rahitică de miere, am amestecat bine totul în blender și la final am împărțit compoziția în trei. Am testat-o în varianta simplă, cu scorțișoară și vanilie&cocos. De departe, publicul de la mine din casă a preferat scorțișoara, dar ornasem fiecare porție cu câte 2 curmale și așa am descoperit că și combinația asta-i bună, motiv pentru care al doilea experiment s-a întruchipat din: 25 g semințe de chia + 225 g lapte de migdale + o lingură rasă de miere + 7 curmale. Porțiile nu-s mari, dar sunt teribil de sățioase. La final n-o să vă fie nici rușine (cred că o porție are un pic peste 200 kcal, ceea ce, mai ales pentru un desert e mai mult decât rezonabil, chiar și fără să iei în calcul că-s calorii destul de sănătoase), n-o să fiți nici excesiv de plini și nici n-ar trebui să mai orbecăiți după altceva (ieri, budinca a fost ultimul lucru pe care l-am mâncat și asta pe la 17:30).

Revin cu noutăți și probabil că revin curând, pentru că, zău, cât de greu e să bagi chestiile astea-n blender? :D

PS: Eu le zic raw-vegan, dar există posibilitatea ca adepții loaili ai curentului să mă tragă de urechi că spun prostii. De exemplu, am impresia că ei nu folosesc mierea (ci siropul de agave?) și e foarte discutabil inclusiv la curmalele deshidratate dacă-s demne să intre sub numele raw sau nu.

Leave a Reply