Viața e scurtă, începe cu desertul!

December 10th, 2014

Mi-am amintit de vorba asta azi, când împărțeam două portocale cu domnul meu. Una era acră și una dulce, așa că am făcut 50-50 cu fiecare și, deloc surprinzător, amândoi am început cu jumătatea acră și ne-am lăsat la final ce era mai bun. Și știu despre mine că nu-s genul care să încalce regulile prea des :) . În consecință, nici nu-mi amintesc să fi început vreodată cu desertul în viața asta… Deși, dacă mă gândesc bine, cred că au fost ocazii destule în care am ales ca meniul să-mi fie doar cu desert :)

Dar câtă vreme rumeg la dedesubturile comportamentului de tip ”încep cu ce-i mai bun” vs. ”las ce-i mai bun la urmă”, mă gândesc, inevitabil, și la aspectul strict nutrițional al desertului. Cine, când și cum a decis că locul desertului e la final? Din câte știu eu, zahărul crește glicemia, iar asta crește la rândul său pofta de mâncare. Parcă nu-i chiar bună succesiunea asta, nu? Asta ca să nu mai vorbesc despre faptul că desertul format din fructe, oricât de sănătoasă se vrea alternativa, e o greșeală. Fructele tind să împiedice digestia bună a tot ceea ce s-a consumat fix înaintea lor, motiv pentru care e preferabil să treacă măcar o oră după masă…

4 Responses to “Viața e scurtă, începe cu desertul!”

  1. Covrig says:

    E adevarat ceea ce spui.
    Dupa ce am consumat un Kg de fructe (banane, kaki, mere, pere), am testat cu glucometru, iar glicemia mi-a fost la 120 dupa o ora (fara a manca altceva).
    Rar consum o cantitate asa de mare de fructe, dar am vrut sa vad efectul. De obicei consum 2-3 fructe/saptamana inaintea mesei, pe low-carbul meu.

  2. Emi says:

    Oho, perele, delicioasele și dragele de ele… Am impresia că sunt în topul celor mai bogate-n zahăr :D

  3. Covrig says:

    Nu sunt perele cele mai bogate in carbohidrati.
    Bananele, strugurii, fructele uscate sunt cu cei mai multi carbo.
    Oricum, chiar si bananele/strugurii sunt ‘light’ pe langa cantitatea de carbo din cereale/fainoase.

    http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/2005/2

  4. Emi says:

    Știu că nu-s chiar cele mai, dar tot au loc fruntaș în ierarhia fructelor. În rest, ce să zic? Nici cerealele și făinoasele nu-s chiar otravă. Cheia e pur și simplu moderația, că până la urmă ai nevoie și de carbohidrați, și de fibre, și de proteine, și de niște grăsimi sănătoase etc. Greu e să te oprești la puțin din fiecare și să-nveți ce-ți face ție bine :)

RSS feed for comments on this post. And trackBack URL.

Leave a Reply